Saturday 20 August 2011

Isu akidah bukan perkara mainan

  Baru-baru ni kita dikejutkan dengan beberapa isu mengenai misi Kristianisasi oleh missionaries2 Kristian yang ada di serata Malaysia neh..Salah satu isunya adalah mengenai beberapa orang pelajar sekolah rendah di di Klang yang diberikan tuisyen percuma oleh beberapa orang yang bukan Melayu Islam..dalam pengajaran yang disampaikan mekeme2 ne..dyeorg selitkan agenda kristianisasi dalam pembelajaran mereka..Uhh..tak cukup lagi dengan beberapa isu yang mencabar kedaulatan orang Islam khusunya di negara ni..

  Menurut cerita yang diberitakan, kanak-kanak itu dapat menghafal lagu2 berunsurkan agama Kristian dengan lancar..macam menghafal lagu Negaraku..boleh menyanyi lagi tu...bukan itu sahaja..siap boleh menceritakan balik kisah Nabi Isa disalib walhal umat Islam diajar bahawa Nabi Isa tidak disalib bahkan digantikan dengan seorang pengkhianat bernama Judas Eskariot ( sila betulkan jika terdapat kesalahan..) dan diangkat ke langit oleh Allah SWT..

 Perkara2 sebegini jika melarat boleh membawa ancaman yang sangat bahaya kepada tanah air kita ne..tanah yang berdaulat..tanah2 warisan Raja-Raja Melayu..boleh terjadi pembunuhan akibat provokasi agama yang melampau..banyak contoh yang boleh kita lihat khususnya di negara sberang, Indonesia..Google Tragedi Pulau Ambon..tu hanyalah secebis dari ratusan kisah keganasan pihak2 pelampau agama Kristian di sana..


Umat Islam dibunuh dengan sewenang-wenangnya oleh pihak pelampau Kristian..Wanita Islam dinodai kesucian nya..masjid diceroboh..berlmuran darah2 para pejuang2 muslimin..Inikah yang kita mahu berlaku di Malaysia?? Inilah akibat pluralisasi yang diamalkan oleh Republik Indonesia..Wajar kita jadikan kisah2 sebegini sebagai pengajaran kepada kita di sini..

   Namun, isu yang paling menyedihkan baru-baru ini ialah mengenai kes "penyerbuan" oleh Jais baru-baru ini di sebuah gereja DUMC ( Damansara Utama Methodist Church )..Isu ini dipolitikkan oleh sebahagian golongan kepartian tidak kira dari pihak pembangkang mahupun pihak government..Seharusnya perkara ini tidak wajar sama sekali dipolitikkan demi kepentingan orang2 tertentu..Ini adalah MASALAH UMMAH..masalah umat Islam di serata dunia..Justeru, kita dapat lihat di media kedua-dua pihak sangat berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan.. Takut2 akan membawa masalah yang lebih besar di kemudian hari.

Damansara Utama Methodist Church

   Salah seorang penganjur nya adalah orang campuran Melayu dan Cina namun yang paling menyedihkan pada kad pengenalan nya tertera ISLAM..macam2 hal..kononnya majlis ini adalah sebuah majlis amal untuk membantu mereka yang mmerlukan..Inilah barokahnya bulan Ramadan ini..bulan yang mulia..Allah SWT nak menunjukkan perancangan manusia lebih lemah dari takdir yang diciptakan olehNya..Allah SWT mendedahkan perancangan keji segolongan dari manusia ini..

  Kita tidak mahu mengulas panjang mengenai individu2 yang berstatus Islam ini..Tetapi mengenai keratan2 soalan yang dijumpai di dalam tong sampah di dalam premis tersebut. Keratan-keratan yang dikoyakkan itu mengandungi soalan2 berkisar pemahaman tentang Islam...WTFishh?? Elok sangat la tuh..sesi pemahaman tentang Islam diadakan di dalam gereja..Ini adalah soal akidah yang diputar dalam sebuah gereja..

  Untuk apa semua itu?? Tidakkah semua orang terfikir sesuatu yang pelik sedang berlaku? Fikir2 kan lahh wahai rakan2 ku..Tentu ada sesuatu yang dirancangkan oleh mereka..Tidak lain tidak bukan hanyalah untuk mengelirukan pemahaman umat Islam dan memurtadkan umat Islam..AstaghfirullahalAzim..Tambahan lagi, terdapat golongan kanak2 Islam yang dibawa ke majlis itu..Sedihnya mereka yang tidak memahami ini dicorakkan sebegitu oleh penjaga2 mereka..Walhal setiap kanak2 itu dilahirkan suci tanpa dosa warisan..jauh sekali dari konsep dosa warisan yang diajarkan paderi2 Kristian itu..

  Ingatlah orang Nasrani dan Yahudi tidak akan sesekali senang terhadap kamu orang2 Muslim..Mereka akan sentiasa merencanakan sesuatu bagi menyesatkan kamu dan menghancurkan kamu..Wallahualam


No comments:

ShareThis